برنامه ریزی برای کنکور سراسری 96 رشته های تجربی و انسانی

برنامه ریزی روزانه برای کنکور سراسری 96

برنامه ریزی برای کنکور سراسری 96 رشته های تجربی و انسانی

برنامه ریزی روزانه برای کنکور سراسری 96

از ویژگی های مهم این دفتر برنامه ریزی که به شما در انتخاب و خرید آگاهانه کمک می کنه به نکات مهم زیر می تونم اشاره کنم : 

1- دفتر برنامه ریزی مشتمل بر 36 هفته مطالعه و مرور مطالب درسی است به طوری که تمام کتاب ها و درس هایی که در کنکور سراسری جزء کنکور است در این برنامه پوشش داده شده است . 

2- این برنامه به گونه ای طراحی شده است که تا روز 1 اردیبهشت و البته برای چند کتاب محدود تا 8 اردیبهشت هیچ مطلبی باقی نمی ماند که حداقل سه بار مطالعه و مرور نشده باشد. یعنی علاوه بر اینکه از تاریخ 1 اردیبهشت تا روز کنکور هیچ مطلب جدیدی نمی خونید و فقط مرور می کنید ، آرامش شما از این روز به دلیل همین نکته کمک می کنه مطالب رو بهتر و مؤثرتر مرور و جمع بندی کنید. 

3- در همین بخش فایلی برای آگاهی یافتن از چگونگی برنامه قرار داده شده است ضمن دیدن این فایل شما باید توجه داشته باشید که همانطور که در این فایل می توانید مشاهده کنید هر روز به 6 قسمت تقسیم شده است. و هر قسمت شامل دو بخش مطالعه به مدت 70 دقیقه و مرور به مدت 30 دقیقه و 20 دقیقه نیز استراحت است. البته آخرین قسمت شامل 120 دقیقه مطالعه است که به این دلیل بیشتر از سایر قسمت ها طراحی شده است که در این قسمت به جبران عقب ماندگی ها اختصاص یافته است. 

4- این برنامه به گونه ای طراحی شده است که میزان ساعت مطالعه و مرور در هر روز حدود 10 ساعت می باشد. یعنی عملاً 14 ساعت از 24 ساعت شبانه روز در اختیار خودتان است. اگر در نگاه اول این میزان مطالعه زیاد به نظر می رسد باید توجه داشته باشید که بخش اعظم کار به مرور مطالب گذشته اختصاص دارد نه به مطالعه ی مطالب جدید. 

5- نکته ی مهم در این برنامه ریزی این است که این برنامه ریزی به صورت ایده آل طرح نشده است بلکه با واقع بینی طراحی شده است. یعنی اینکه در 70 دقیقه بخش مطالعه ی پیشنهادی بر خلاف برخی مؤسسات که حدود 30 صفحه را برای مطالعه پیش بینی نموده اند در این برنامه به صورت واقع گرایانه حداکثر 7 یا 10 صفحه مطلب برای مطالعه برنامه ریزی شده است. 

6- از نکات قوت برنامه گفتیم ولی به عنوان یک نقطه ضعف که البته در نگاه اول ممکن است نقطه ی ضعفی برای برنامه به نظر آید فشردگی مطالب و عدم امکان جبران عقب ماندگی مطالب است! ولی باید عرض کنم که در هر روز همانطور که ذکر شد بخشی به عنوان جبران عقب ماندگی ها در نظر گرفته شده است. یعنی در برنامه ، بخشی 120 دقیقه ای در نظر گرفته شده است که هم مطلب جدید مطالعه کنید و هم اگر عقب ماندگی دارید به جبران عقب ماندگی ها بپردازید. البته قابل ذکر است در همه ی روزها این بخش نیامده چون در هفته های بهمن به بعد بیشتر با مرور مطالب سر و کار دارید نه مطالعه ی مطالب جدید . 

7- نکته ای که صادقانه باید خدمت شما یادآوری کنم این است که پیاده کردن و عمل کردن به چنین برنامه ای برای دانش آموزان پیش دانشگاهی غیر ممکن نیست ولی مشکل است. اما این بخش از داوطلبان می توانند بخش هایی که به ظنر خودشان می شود به هفته ای دیگر موکول کرد را از این برنامه حذف کنند. مهم مطالعه ی مطالبی است که در یک هفته ی خاص به شما پیشنهاد شده است حال ممکن است داوطلبی این مطالب را با روزی هفت ساعت مطالعه هم بتواند مطالعه کند. 

8- باز هم تکرار و تأکید می کنم مهم مطالعه ی مطالب پیشنهادی در طول یک هفته است. حال اگر وقت کمتری دارید می توانید این برنامه را فشرده تر اجرا کنید. 

9- در این برنامه تست و مطالعه از سایر منابع کمک آموزشی قرار داده نشده زیرا منطور از مرور در این برنامه می تواند اینها نیز باشد. یعنی هدف این برنامه تحقق مرور مطالب بوده که از ذهن شما پاک نشود. حال این مرور چه از روی کتاب درسی باشد یا کتابی کمک آموزشی . ولی تست را خود شما باید در وقت های مناسب هر درس کار کنید. 

10- تنها درسی که برای رشته ی انسانی به صورت جزئی برنامه ریزی نشده است درس ریاضی است. نه اینکه در برنامه ساعت مطالعه اختصاص نیافته است! خیر . در برنامه ریزی ساعاتی مختص درس ریاضی و آمار قرار داده شده است ولی نوع برنامه ریزی مطالب را به خود شما واگذار کرده ایم. زیرا برخی در مطالعه ی این درس کتاب محور هستند و برخی موضوع محور . یعنی کسی دوست دارد اول ریاضی 1 را مطالعه کند و سپس آمار و ... . ولی برخی هم دوست دارند اول تابع را مطالعه کنند و سپس بحث احتمال و ... . پس در مطالعه ی این درس ریش و قیچی به خود شما واگذار شده است! 

11- این برنامه فقط پیشنهادی است برای مطالعه و مرور استاندارد مطالب تا روز کنکور سراسری . این ادعا را نداریم برنامه بدون هیچ اشکالی است ! شما می توانید نواقصی که از این برنامه ی پیشنهادی به نظرتان می آید را برای ما در بخش نظرات بنویسید. در مرحله ی عمل نیز شما می توانید این نواقص را حذف کرده و به برنامه عمل کنید. 

در انتها اگر مایل به دریافت نمونه برنامه بودید در بخش نظرات و تماس با من اعلام کنید. 


نظرات  (۱)

سلام لطفا نمونه برنامه رو برای دانلود بذارین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی